Saturday, May 1, 2010

KL Butterfly Park | 1 May 2010

Salam....

Sempena cuti 3 hari ni, bosan-bosan di rumah, aku pun keluar berjalan-jalan area-area KL ni. Ole kerana aku nak try capture n practice macro setting, aku pun decide ke Taman Rama-rama KL yang terletak berhampiran dengan Taman Tasik Perdana, KL.

Bila masuk ke dalam taman, memang banyak rama-rama, dah nama pun taman rama-rama kan...tapi, pendapat peribadi aku, dah tak banyak spesis yang cantik-cantik yang aku nampak. Kebanyakannya spesis yang berwarna hitam putih. Dan spesis yang jenis ni la yang paling jinak sebab tak lari bila nak ambil gambar...

Kat taman rama-rama ni jugak, ada dipamerkan serangga-serangga yang lain. So, jom layan apa yang sempat aku shoot. Gambar-gambar kat bawah hanyalah minimum editing supaya dapat dikekalkan warna naturalnya. Hehe...



Besonye mentibang tuh!

Sesi WWE antara dua ekor kumbang sampai terbalik yang sekor tuh!

Katak yang buat muka slumber!

Susah nak capture spesis yang cantik macam ni sebab sensitif dan cepat terbang.

Yang jenis hitam macam ni ok la jugak kejinakannya..haha.

1 comment:

  1. okeh..aku suka gamba katak ngn mentibang tu...

    ReplyDelete